Saturday, April 3, 2010

KEGAGALAN SEMALAM

Semalam aku menongkah arus
kemodenan yang pesat
mengarang kata jihad
untuk terus menerka
kemajuan yang terulung
Namun dalam aku
menyelam mencari kebebasan
saat itu aku8 lemas
dalam lautan ciptaan aku sendiri
aku rebah pada pada kaki aku sendiri
aku menjadi lemah
kekuatan aku menjadi beku
cuma titisan yang terus melimpahi
aku terus dihina !
aku menjadi bahan cerita manusia...
manusia yang ijazahnya tidak diikhtiraf
dimana2 madrasah
yang terulung
siulan hinaan itu
membuat aku semakin lemah
denyutan nadi seperti terhenti....
semangat aku semakin kehausan dorongan
saat itu,
aku hampir hilang satu
titik yang menentukan kehidupan
nafsu dan fikiran telah bergelut
berebut menarik aku untuk
terus ke lembah kesesatan
Berfikir aku seketika
menjengah kehidupan aku....
aku sujud memohon kekuatan
dan kini aku masih terus berfikir
untuk kembali bangun
mengapai jihad sejati
kerana aku tahu...
aku tidak akan bangun lagi
bila aku terhentak dan
hilang
pertimbangan maka saat itu
aku adalah remaja dan insani
yang gagal merobah
kehidupan...
namun akan susun langkah selembut istibrak
yang dihiasi mawar mekar
yang mewangi...
maka akan ku cipta satu lorong
untuk aku menjadi insani yang cemerlang......

@)-MaWar peNa.......

No comments:

Post a Comment